hayat ve müzik

Kendi kendime hayat ve müzik üzerine konuşuyorum. Allah sonumu hayretsin.

Perşembe, Şubat 09, 2006

Ne yaptın Bryan Adams :)

Sevdiğim müzisyenlerden biriyle başlayayım dedim müzik üzerine düşüncelerimi paylaşmak için.Hafta sonu Acıbadem'den Fenerbahçe sahile oradanda Moda üzerinden Bahariye'ye olan yayan gezintimde Bryan Adams'ın son albümünü dinledim.(Ben son olarak bunu biliyorum). Çıkalı bayağı zaman oldu sanıyorum. Neyse Bryan Adams rock tarihinin en güzel şarkılarından biri olan Run to You'ya imza atmış ve bunun dışında Day Like Today albümüne kadar çizgisini korumuş-ne demekse?- bence mükemmel bir müzisyen.Room Service albümüne gelince şöyle bir kaç yorumum olacak. Her şarkı birbirine benziyor ilk etapta bir kaç kez dinledikten sonra ayırt edilebiliyorlar. Open Road isimli şarkı diğerlerinden biraz önde olmasına rağmen o bile vasatı aşamıyor. Peki Bryan Adams neden böyle bir albüm çıkardı? Ve neden böyle sönük bir albümü çok önemli bir müzisyen olan çok yakın arkadaşı rahmetli M.Kamen a adadı. Ne biliyim ben? Vallahi akıl sır erdiremiyorum. Bütün şarkıların nakaratlarında Spice Girls'deki kızlardan biri çıkıp "baby when you're gone" diye girecek gibi geliyor. Biraz klasik bir yaklaşım olacak belki ama bana da öyle geliyor dürüst olmak gerekirse.Acaba Türk olduğum ve herşeyi eleştirmeyi sevdiğim için mi bende bu düşünce tarzına sahibim? Ayaküstü müzik sohbetlerinde söylenen "abi,adam dünyanın albümünü yapmış artık sıkılmış bu işlerden,doyuma ulaşmış" sözlerine katılmamak için kendimi zorluyorum ama bende aynen öyle düşünüyorum. Bryan Adams albüm çıkarmış olmak için çıkarmış belli bir marka oluşunu kullanarak para kazanmaya devam ediyor. Ben olsam bende aynısını yapardım gerçi.
Herşeye rağmen Bryan Adams muhteşem sesi nedeniyle ne söylerse söylesin kendisini dinlettirmeyi başarıyor. Ancak bu işi yapacaksan bari "day like today" deki gibi biraz daha özenle yapsaydın. Neyse Bryan Adams'ın bu albümü kenara konup bir gün bulaşık felan yıkarken dinlenmek üzere diğer cd'lerin yanına koyulmaktan kaçamıyor.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home