hayat ve müzik

Kendi kendime hayat ve müzik üzerine konuşuyorum. Allah sonumu hayretsin.

Pazartesi, Şubat 19, 2007

Birsen Tezer Hanımefendi

Her sabah işe giderken ve hatta her akşam işten dönerken bir şarkı var ki en az 3-4 kere dinliyorum. Anlatılması zor bir his yaratıyor üstümde. İstanbul’a daha fazla dayanma gücü veriyor. Birsen Tezer hanımefendinin “Bülent Ortaçgil – Çığlık Çığlığa” yorumu bende bu etkileri yaratıyor. O nasıl bir söyleyiş tarzıdır, nasıl bir yorum nasıl bir telafuzdur anlayamıyorum. Ağzından çıkan her kelime şıkır şıkır duyuluyor. Her hece her fısıltı insanı başka diyarlara sürüklüyor.

Ama bu şarkıda Birsen Tezer hanımefendinin bir-iki imza koyduğu nokta var ki söylemeden geçemeyeceğim. Birincisi “Nasıl bir yılgınlıktır” derken yılgınlık kelimesinin sonunda ki inilti, hırıltı veya her neyse orası. Bir de 2:49 da “Seni anladığım günden beri” yi söylerken beri nin sonunda az biraz silik h harfi…

Ayrıca yanlış istihbarat olayları olmadıysa bu hanımefendimiz İstiklal Meyhanesinde çıkıyormuş. Gidip görmek dinlemek feyz almak alkışlamak gerekir.

4 Comments:

At 1:49 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Benim hakkımda yazılmış bu kadar güzel şeyden sonra kayıtsız kalamadım.Şehirden bıkma durumları olduğunun farkındalığında,terk konusunda hayırlı olsun demekten başka birşey gelmedi içimden.Tekrar teşekkürlerimi sunduktan sonra ...başarılar ve mutluluklar dileğimle....

 
At 11:46 ÖÖ, Blogger thunj said...

Tekrar blog a girip okuyacağınıza hiç ihtimal vermiyorum ama yine de söyleyeyim. Güzel bir albüm bekliyoruz sizden. Bizler sizlere teşekkür ederiz.

 
At 6:20 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bu kadın muhteşem.ama onu muhteşem yapan küçük bir yürek ve ben o yüreğin sahibin tanıyorum...

 
At 6:30 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Birsen tezer cığlık cığlığa performansını izlemek için http://www.youtube.com/watch?v=spoUsG6yOIM

 

Yorum Gönder

<< Home