hayat ve müzik

Kendi kendime hayat ve müzik üzerine konuşuyorum. Allah sonumu hayretsin.

Çarşamba, Temmuz 18, 2007

Yaygara Koparın!


Yaw kardeşim üşeniyorum yazmaya diyorum ama bu ülke rahat durmuyor ki ben de yazmadan durayım! Bugün Radikal Gazetesinde okuduğum bir haberle yine sinirden gözlerim döndü. OKS’de ki diploma notu skandalını hepimiz biliyoruz. Klasik bir Türkiye gerçeği ama Sayın??? Bakan’ın çıkıpta “okyanusta bir damla” demesi beni acayip sinirlendirdi. Üstüne bir de bugüne kadar hep takdir getiren başarılı kızlarının sınavda başarılı olamaması nedeniyle diploma notunu düzeltmek için okula giden annesine okul müdürünün fırça atması tuz biber oldu. Çok sayın okul müdürü kardeşim sen kim oluyorsun da bir anneye çocuğunun haklı olduğu bir konuda seni okumuş adam sanıp sana gelmesi yüzünden bağırıp çağırıyorsun. Sen bir de yeni nesiller yetiştiren bir eğitim kurumunun üst düzey yöneticisi olacaksın. Kendini o insandan hangi vasıflarınla üstün görüyorsun da böyle bir şeye cüret ediyorsun. Kızcağızın diploma notu -nasıl bir yanlışlıksa- 4.88 yerine 2.63 girilmiş. Bu puanın düzeltilmesi ile 64.000 kişinin önüne geçmiş Damla. Şimdi bu çok sayın müdürün ya da Bakan Çelik’in çocuğunun başına aynı olay gelse kim bilir ne “yaygaralar kopardı”. Müdür Bey 1 puan için yaygara koparmayın demiş. Sıralama 1 puanla 64.000 kişi oynuyorsa nasıl bir puanmış kardeşim bu!

Neyse ben bunları yazıyorum kendi kendime tatmin oluyorum. Bu zihniyeti değiştirmem mümkün değil tabiki. Damla kardeşim düz liseye gitmek zorunda kalacakken Anadolu Lisesine girmeye hak kazanmış. TED’de kendisine bu yazıyı görüp zor durumda olduğu için burs vermiş. İyi bari en azından az da olsa gençlerimizi düşünen kurumlar var. Düz liseye gitmek zorunda kalmış deyimini kullanıyorum çünkü ben düz liseye gitmek zorunda kaldım. Yaşım 28 olmasına rağmen –yani modern Türkiye’de genç olmama rağmen- okuğum okullarda dayakta yedim, haksızlığa da uğradım. Hepsi için söylemiyorum ama bu ezberci eğitime hizmet eden salla başı al maaşı öğretmenlerin hepsini ve bağlı oldukları kurumların atılllığını ilkokuldan lisansüstü öğrenciliğim sırasında profesyonel bir öğrenci olarak (J) yaşadım. Öğrenim hayatım boyunca gördüğüm idealist ve öğrencilerine gerçekten bir şeyler öğretmeye çalışan öğretmen sayısı 5’i geçmez ki bu tanıdığım öğretmenlerin sayısı göz önüne alındığında çok küçük bir rakam.

Özetle;

1-Kardeşim hakkınızı aramak için yaygara koparmanız gerekiyorsa koparın!

2-Bu zihniyetteki adamlar benim karşıma çıkacak resimdeki soba borusuyla döverim hiç çekinmem.

İşin en acı tarafı ise zorluklar içinde okumaya çalışan Damla kardeşimizin bu haberinin altında bir kaç kalbur üstü bölümünün dışında zengin ailelerimizin tembel çocuklarını para karşılığı zorla okutmaya çalışan özel üniversite reklamının olmasıydı.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home