hayat ve müzik

Kendi kendime hayat ve müzik üzerine konuşuyorum. Allah sonumu hayretsin.

Salı, Nisan 18, 2006

Whitesnake konseri için 00003 nolu bilet bende :)


Çok uzun zamandır blog’la ilgilenemiyorum. Saçma sapan bir sürü olay geçti başımdan. Ama hiçbirini yazacak vakti ve motivasyonu bulamadım kendimde. Bana buraya bir iki satır yazma gazı veren bir konser haberinden başka hiçbir şey değil. Senelerdir beklediğim bir grup İstanbul’a 27 Temmuz’da vereceği bir konser için geliyor. Yıllar boyunca konserlere giden arkadaşlarımı gözlemledim. Bende birçok konsere gittim ama benim ayaklarımı yerden kesecek aklımı başımdan alacak bir konsere henüz rastlamadım. Şunu itiraf edeyim ki çok güzel konserler oldu ama hem müzik zevkime hem isteğime uygun bir konsere gitmemiştim. Zaten bana duygu sağanağı ile birlikte büyük keyif verecek grup sayısı bir elin parmaklarını geçmez. İlk önce bir arkadaşımdan duydum WHITESNAKE’in Türkiye’ye geleceğini. Başta hiç ihtimal vermedim ama gün geçtikçe daha fazla kişiden duymaya başladım ve en sonunda echoes production resmi açıklamayı yapıp söylentileri doğrulayınca bu gerçekle yüzleşmeye hazır olduğumu hissettim. Başta ablam olmak üzere bütün çevremi bu olaya seferber ettim ve biletix’den satışa çıkacak olan sınırlı sayıda ki indirimli biletten edinmek için her türlü yolu denedim. Sonunda ablamın büyük gayreti ile 000003 nolu bileti almış bulunuyorum J

Şimdi konser günü için geri sayıma başladım. Saçımın belimde (şimdi 3 numara) ve kilomun 68 (şimdi 84) olduğu üniversite yıllarına geri döneceğim bu konseri izlemek için hazırlığa başladım. WHITESNAKE’in bütün albümlerini mp3 playerıma yükledim. İşe gelirken, eve dönerken her fırsatta dinliyorum. Tüm şarkıların sözlerini ezbere bilmiyorum belki ama gitar rifflerini nerde nasıl bir senkop olduğunu çok iyi biliyorum.

Gönlüm tabiî ki orijinal (ne demekse) Whitesnake kadrosunu görmek isterdi ama zaten 50’ye yakın müzisyen bu grup için çalmıştır herhalde. Steve Vai, Adrian Vandenberg, John Sykes gibi gitaristlerin geçtiği bu gruptan sadece Steve Vai’yı dinleme şansı bulmuştum. Ben ilk etapta, “olsun David Coverdale gibi bir vokalisti dinleyeceğim o bile bana yeter” diye avunurken grubun geri kalanlarının da en az diğer Whitesnake üyeleri kadar ruh hastası (argoda iyi bir sıfat olarak kullanılır) olduğunu gördüm. Uzun süre Whitesnake’de davul çalan Aldridge ağabeymiz davulda olacakmış. Onun dışında gitaristler beni çok derinden etkiledi. Biri KISS’in turne gitaristliğinin yanında DIO ile de çalışmış olan Doug Aldrich, diğeri ise hala üstüne daha iyi bir hard-rock albümü gelmemiş olan WINGER’ın PULL albümünde çalmış Reb Beach. Bu iki gitaristin gitar tonları ve konser performanslarının beni fazlasıyla tatmin edeceğinden eminim. Basçı ve klavyeci hakkında pek bir bilgim yok. Ancak klavyecinin Bryan Adams, Eagles, Melisa Etheridge çalmış olması benim için yeterince sevindirici bir referans teşkil ediyor.

Son olarak şunu söyleyebilirim ki senelerdir beklediğim bir konser için Temmuz’a kadar nasıl bekleyeceğimi bilmiyorum. Whitesnake’i bize gösteren allahım, bizden TOTO’yu da esirgeme yarabbi!

PS: Mike Stern ve John Patitucci’nin konser haberlerini duydum. İnşallah konserler sonrası yaz sonu karnımızı doyuracak paramız kalır :)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home